Tuesday, May 3, 2011

Smått förvirrade försöker hitta mina rutiner utan att påverkas av alla yra höns (utan svandun) som springer omkring och försöker hinna med allt. Att hinna övervaka repetitioner, presskonferenser, intervju och skriva, ladda upp filmer går ju helt enkelt inte.



Dessutom är vi ju i Düsseldorf, huvudstaden i Nordrhein-Westfalen. Solen skiner och jag vill ju hinna upptäcka stan. Jag har lärt mig att stan inte alls ligger vid floden utan istället vid den lilla floden Düssel.





Som alltid i Eurovisionens värld är det ’highlights and lowlights’. Vissa låtar och artister kan vara både och. Som Portugal. Tänk er själva att vi skulle skicka Nationalteatern eller Ebba Grön som konverterat till svensk folkmusik. Jag måste säga att gruppen Homens De Luta spelar i en egen division i årets tävling. När man hör låten ”Luta É Alegria” så blir man lätt chockerad över amatörmässigheten. När man sedan hör dem prata i intervjun så kan man inte låta bli att imponeras av deras budskap – ’peace, love and understanding’ kallas det visst. Vilka underbart, galna människor som spelar en trudelutt som svar på alla frågor. 


 







Utan sponsorer skulle knappast Eurovision Song Contest ha den storlek tävlingen har idag. I år är bland annat Lufthansa och Schwarzkopf huvudsponsorer. Vi får hoppas att hårsprayen inte tar slut!

0 Comments:

Post a Comment



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FREE HOT BODYPAINTING | HOT GIRL GALERRY