Tuesday, May 1, 2007

Hej. Eurovision Song Contest i Helsingfors närmar sig med stormsteg och just idag är det bara 1 vecka kvar tills semifinalen går av stapel i Hartwall Arenan. Jag åker till Hesa (finlandssvensk slang för Helsingfors) på lördag 5 maj och har påbörjat min packning. Här krävs logistik eftersom jag skall medföra 10 st svanduns bo'or (heter det så?) i resväskan. Anledningen är att min schlagerkompis Roger har gått in för denna utstyrsel i år - istället för flaggor. Själv befinner han sig på jobb i Medelhavet någonstans. Om ni är intresserade av färgerna på dessa bo'or så är de: vita, röda, blåa, gula, svarta. Samtliga i dubbla uppsättningar. Ja vad gör man inte för att leva upp till vår placering på rad 1 framför scenen! Cyperns flagga kommer dock att medföras eftersom vi saknar den gröna boa-färgen.

Eftersom jag fortsättningsvis anser mig vara Finlandsvensk trots mina 22 år i Stockholm, så är det ju mycket speciellt att få vara med om detta evenemang i Finland. Vem hade trott det? Ja inte jag, trots att jag har sett denna tävling sedan barnsben i Österbottniska Kronoby. Gissa om det kändes häftigt när Lordi vann i Aten ifjol! Och att jag råkade vara där. Det är med spänd förväntan som jag ser fram emot arrangemanget och hur finländarna kommer att klara detta.

Ni kan ju säkert ana vilken musik det är som spelas hemma just nu..... Det gäller ju att lyssna in sig och ha bilden klar för sig innan jag landar i Hesa. Att vela i det skedet är inte bra eftersom ALLA kommer att ha en åsikt och då gäller det att inte låta sig påverkas, utan veta var man står. Just nu pågår en process där jag försöker reda ut begreppen kring bidragen och eftersom det är 42 länder att ta ställning till så är det inte helt lätt. Jag återkommer snarast med mina synpunkter och ser med spänning fram emot dina kommentarer på detta.

0 Comments:

Post a Comment



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FREE HOT BODYPAINTING | HOT GIRL GALERRY