Sunday, May 13, 2007

Rätt låt vann

Så vet vi resultatet från 2007 års Eurovision och jag kan konstatera att rätt låt vann. Trots att det fanns så många saker som talade emot Serbien. En ballad sjungen på serbokratiska, ingen flashig scenshow och en snygg modellbrud som sångerska. Otroligt att människor i hela Europa kan beröras av en sång där man inte förstår ett smack av texten:

Gladast är jag för att Lettland floppade och att Ukraina inte vann. Jag tror att Ukrainska tv'n själva var ganska nöjda med resultatet. De hade inte haft resurser att ordna tävlingen åter igen med bara 2 års mellanrum.

Det är mycket snack om grannpolitiskt röstning men då vill jag bara påpeka 2 saker: Serbien fick poäng av flertalet länder precis som Lordi ifjol. Glöm inte heller att The Ark fick sina högsta poäng från Island, Norge, Finland och Danmark.

Jag kan bara tänka mig vad som står i de svenska tidningarna idag. Både ishocky floppen och sedan kommer Ark efter Finland i Eurovisionen. Naturligtvis skylls det säkert på kamerateknik och annat trams men då villa jag bara säga att det tycker jag är skitsnack. SVT bör nog ta sig en funderare över vad man vill med tävligen i fortsättning. Kanske vore det bästa om man höll sig till att ordna den svenska uttagningen eftersom det ändå verkar vara den enda som räknas.

Jag återkommer med mer detaljer kring gårdagen och Roger meddelar alla att han också återkommer - framför allt med synpunkter kring efterfesten.

0 Comments:

Post a Comment



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FREE HOT BODYPAINTING | HOT GIRL GALERRY